opreismetsuzanne.reismee.nl

Stapje verder!

Hey people,


Er is veel gebeurd sinds de vorige update. Ik had afgelopen periode nauwelijks tijd om verder te werken doordat mijn werkperiode op het vakantiepark eraan zat te komen.. Het was heel spannend, maar o zo leuk! Het was een leuke mix van verschillende talen: Vlaams, Engels (met een Schots accent, lastig haha) en natuurlijk heel heel veel Duits. Op dat soort momenten kom je er pas achter hoe slecht je Duits eigenlijk is. Stel je nu heel even voor hoe wij dat moesten doen: alle activiteiten in drie verschillende talen begeleiden. Het duurde altijd wel even voordat de activiteit dan ook echt kon beginnen. Op een gegeven moment antwoordde ik gewoon standaard in het Duits tegen de Schotse kinderen, ja die begrepen er natuurlijk niks van.

Ik stond op dit park samen met een collega die ik van tevoren nog niet kende. Geen wifi, geen contact met m'n thuis. Hier heb ik dus echt kunnen ontdekken hoe het gaat zijn om alleen ergens te komen waar je niemand kent en de hele dag met kinderen werkt. Soms was het lastig, zeker doordat er een driejarig kind continu zat te huilen doordat ze veel te jong was voor de activiteiten en gewoon moe was, maar ik heb zo genoten en heb alleen nog maar meer zin gekregen om au pair te worden! Bij terugkomst ben ik dus meteen weer verdergegaan. Mijn doel was om het in te leveren voordat ik weer op vakantie ging, anderhalve week had ik de tijd.

Ik ben dan ook EINDELIJK naar de huisarts gegaan om het tweede deel van mijn medisch rapport te laten invullen en tekenen. Ik heb een hekel aan mijn huisarts en hoopte dus heel erg dat ik het kon laten doen door mijn arts in het ziekenhuis aangezien ik daar toch loop, maar helaas moest het toch echt bij mijn huisarts. Verder heeft de moeder van mijn beste vriendin die ik heb verloren aangeboden om een character reference in te vullen en dit heeft zij dan dus ook gedaan. Het was heel lief om te lezen wat ze allemaal had geschreven. Haar gezin is mijn tweede familie en ik ben dan ook heel blij dat ik, ondanks lieve Juul is overleden, nog steeds even veel contact met ze heb. Ze kennen mij eigenlijk net zo goed als mijn eigen ouders en ik waardeer het dan ook enorm dat haar moeder hier de tijd voor nam. Ik heb uiteindelijk alle referenties binnengekregen en alle formulieren kunnen invullen voordat ik op vakantie ging.

Terwijl ik op vakantie was kreeg ik het bericht dat ik nog twee dingen moest regelen, deze twee stonden erg vaag vermeld in de brieven die ik heb gekregen. De ene zei dat ik het via de post moest doen en de ander via de mail, dus ik hoopte dat mail goed genoeg was, helaas bleek dit niet zo te zijn. Verder was alles in orde. Ik heb een uitnodiging gekregen voor een Skype interview in het Engels op 12 augustus om 11 uur en ook een uitnodiging voor de voorbereidingsworkshop en EHBO-cursus in Venray op 11 september! De volgende stap is begonneeeeen.


En vandaag was dan het moment aangebroken dat ik de Skype interview moest doen. Ik was erg nerveus, want ik kon afgewezen worden als mijn Engels niet goed genoeg was. Het ging gelukkig allemaal prima! Ik twijfelde zelf nog wel wat, maar het commentaar wat de persoon van Travel Active achteraf zei was allemaal erg positief. Ze zei dat het allemaal heel goed was en het voor geen problemen zal zorgen voor mijn proces, oftewel ik word hier niet op afgewezen!

De vragen varieerden enorm. Heel veel over Ierland ofcourse. Waarom heb ik voor Ierland gekozen? Waarom zou een gastgezin juist mij moeten kiezen als au pair? Hoe denk ik dat een dag als au pair er uit zal zien? Hoe ga ik er mee om als de kinderen niet naar mij luisteren? Maar ook een paar vragen over mijn karakter, zoals mijn sterkste punten en wat anderen mijn sterkste punten zouden vinden.

Het was een erg gezellig gesprek en ik ben blij dat ik weer een stap verder ben! Het enige waar ik nu nog op afgewezen kan worden is gewoon het feit dat ik chronisch ziek ben. Ergens een opluchting, want dan ligt het niet zozeer aan mijn persoonlijkheid, maar het zal wel heel naar zijn als ik hierop afgewezen word want ik heb dat niet in de hand. Maar we zullen zien hoe het afloopt :)

Volgende item op de planning: de workshop en EHBO-cursus op 11 september! Ik heb er nu al zo ontzettend veel zin in. Maaaarr eerst nog twee weken gaan werken op Texel. Hier sta ik de laatste week helemaal alleen, dus dan zal ik pas écht ontdekken hoe het gaat zijn om helemaal alleen te zijn zonder familie en vrienden en de hele dag met kinderen te zijn. Ook heb ik de eerste week hier meeleeftheater waarvoor ik zelf een typetje moet verzinnen, dus als jullie suggesties hebben is het altijd welkom.


Geniet van de vakantie en see you later!

Suzanne




Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active