opreismetsuzanne.reismee.nl

Het is begonnen!

Heey!

Het proces is van start gegaan! Ik wilde niet alleen mijn tijd in Ierland vastleggen, maar natuurlijk ook de weg ernaar toe. Afgelopen week ben ik al erg druk geweest met dingen regelen. Ik moet welgeteld meer dan 15 dingen regelen! Ik wist dat het veel ging zijn, maar dit was toch wel ietsje meer dan verwacht. Desalniettemin vind ik het ontzettend leuk om te doen en wordt mijn enthousiasme over dit programma alleen nog maar groter (hoe is dat mogelijk jongens).

Hier komt mijn update van afgelopen week (en een dag):


Donderdag 13 juni 2019

De dag dat ik het programma heb geboekt! Het proces is begonnen (dit is al vastgelegd in mijn vorige verhaal, maar het mag wel nog een keer gezegd worden toch!). In de middag ben ik al gebeld door Travel Active, ontzettend snel! Helaas moest ik vertrekken naar mijn werk, dus zou ik een andere keer terugbellen.


Vrijdag 14 juni 2019

Het eerste wat ik deed was natuurlijk Travel Active terugbellen. Hier werd er aan mij uitgelegd wat nu de bedoeling was en wat voor formulieren ik kon verwachten. Na dit telefoontje hebben ze mijn boeking officieel gemaakt en begon ik alles binnen te krijgen. Voor de rest van de dag heb ik niks kunnen doen door mijn verjaardagsfeest in de avond, wat ontzettend gezellig was.


Zaterdag 15 juni 2019

Opruimen, opruimen en nog eens opruimen! Geen tijd meer gehad voor Travel Active.


Zondag 16 juni 2019

Vandaag kon ik eindelijk de formulieren die ik toen al had gekregen doorlezen. Eerst heb ik alles zorgvuldig doorgelezen en na afloop ben ik gaan kijken wat ik als eerste moest gaan regelen en wat wel wat later kon. Het is belangrijk om de Verklaring Omtrent het Gedrag vroeg aan te vragen. Het kan namelijk wel twee tot vier weken duren totdat je die verklaring eindelijk in huis hebt. Voor de mensen die niet weten wat het inhoudt: De Verklaring Omtrent het Gedrag zal bewijzen dat mijn gedrag in het verleden geen bezwaar vormt voor het worden van een au pair. Anders gezegd: het laat zien dat ik nog nooit met de politie in aanraking ben geweest. Daarnaast moet ik ookmijn medische rapport snel regelen, aangezien deze moet worden ingevuld door mijn arts.


Maandag 17 juni 2019

Als er zoveel gedaan moet worden, is het toch wel lastig om te kijken wat eerst gedaan moet worden. Maandag stond in het teken van mijn mail. Ik heb ten eerste mijn mail uitgezocht en de mails die niet meer nodig waren verwijderd. Daarnaast heb ik ook een aantal mails gestuurd naar andere mensen. Zo heb ik het formulier Child Care Reference rond gestuurd naar mijn referenties. Zo hebben ze nog een beetje de tijd om dit zorgvuldig in te vullen zonder gehaast. Ik heb ook rondgevraagd wie voor mij de Character Reference zou willen invullen en zo een lijst kunnen maken met de mensen naar wie ik dit later in de week kon sturen.


Dinsdag 18 juni 2019

Ik heb eindelijk de formulieren gekregen die via de post zouden komen! Het pakketje bevatte onder andere een medisch rapport die ingevuld moest worden en de aanvraagformulier van de Verklaring Omtrent het Gedrag. Ik heb uitgezocht hoe en wanneer ik dit het beste kon aanvragen en regelen en voor de rest van de dag ben ik maar begonnen met het grootste opgestuurde document: mijnApplication Form. Hierin staan ontzettend veel belangrijke vragen die beantwoord moeten worden. Het was even switchen naar het Engels maar ik raak er langzamerhand wel aan gewend haha.


Woensdag 19 juni 2019

Het is geregeld hoor! Verklaring Omtrent het Gedrag is aangevraagd. Het was erg lang wachten in het gemeentehuis en het kostte me ook wel wat om even te bewijzen dat ik niet stout ben geweest (:P) maar dit is in ieder geval geregeld! Ik heb vandaag ook mijn awesome nieuwe horloge opgehaald feessie. Daarnaast heb ik nog een mail gestuurd naar mijn coördinator van toen ik tutor was op school, aangezien dit ook als referentie mag tellen. En de Character References zijn ook verstuurd naar de mensen die hem wilden invullen, want de herkansingen zijn voorbij! Oh en ik ben verder gegaan met mijnApplication Form, want zoals verwacht ben ik nog lang niet klaar hiermee haha.


Donderdag 20 juni 2019

Tja weer verder gegaan met mijnApplication Form. Ik heb ook weer gezellig gewerkt bij de Albert Heijn. Alleen nog volgende week donderdag te gaan en dan kan ik beginnen met mijn volgende baan: animatieteam!


Vrijdag 21 juni 2019

Oftewel vandaag. Zoals jullie lezen ben ik vandaag gaan kijken wat ik allemaal heb gedaan afgelopen week. Volgende week moet ik nog een afspraak maken bij de huisarts en dan zijn de belangrijkste dingen in ieder geval geregeld! Ik heb alleen nog geen antwoord gehad van mijn coördinator van de tutorscholing... Het verbaast me ook niet eens, want mijn middelbare school is altijd al traag geweest. Gelukkig ben ik geslaagd en ben ik er bijna vanaf! Nog even deze referentie proberen voor elkaar te krijgen en dan eindelijk gedag zeggen. Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat ik antwoord krijg. We zullen zien.



Nou dit was weer mijn update voor deze week. Al mijn verhalen zijn voornamelijk voor mezelf om later op terug te krijgen, maar ik hoop dat jullie het ook leuk vinden om te lezen wat ik zowel doe met mijn leven haha. Kusjees

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active